Noul Nissan LEAF nu primeste neaparat o atentie deosebita. Acesta a aparut in umbra modelului Tesla 3. Dar este vorba de cateva salturi deasupra versiunii originale LEAF. Modelul este inca cea mai obisnuita masina plug-in de pe planeta, din cate se vede. Lipsa de hype si PR nu inseamna ca noua LEAF nu se vinde. De fapt, in Europa, au existat mai mult de 37.000 de comenzi in 8 luni. Nissan subliniaza faptul ca recent exista “o noua masina Nissan LEAF vanduta la fiecare 10 minute in intreaga Europa”.
“La nivel global au fost vandute peste 320.000 de LEAF-uri Nissan, ceea ce l-a facut sa devina cel mai vandut autovehicul electric din lume.” Este impresionant, dar oare LEAF ar putea creste vanzarile in mai multi ani? Ar putea compania sa ajunga la 4.000 de automobile vandute in Europa intr-o luna si alte 4.000 in restul lumii? Se pare ca nu se poate. S-ar putea ajunge la o medie de 10.000 de vanzari pe luna la nivel mondial, ceea ce ar insemna vanzarea a 360.000 de automobile in 3 ani? Cei de la Nissan au fost intrebati despre asteptarile lor privind vanzarile europene, americane si globale. Inca se asteapta un raspuns din partea lor.
Susana de Mena, cumparatorul de la Madrid al unui Nissan LEAF, a declara: ,,Am petrecut doi ani incercand sa gasesc o masina electrica. Stiam ca va fi un Nissan. Cand am vazut ca era un model nou de LEAF, nu aveam indoieli in mintea mea, ca ar fi cel mult cautat. Impreuna cu sotul meu am fost multumiti de calitatea, pretul si specificatiile acestui model. Suntem constienti de faptul ca trebuie sa protejam mediul, asa ca am decis sa mergem 100% pe varianta electrica. In plus, o masina electrica ne permite sa ajungem in centrul Madridului, uneori vehiculele obisnuite pot fi restrictionate din cauza problemelor legate de poluare.” Ne bucuram de fiecare data sa auzim de celebritati care tin cont de imbunatatirea mediului.
Desigur, LEAF beneficiaza de numeroasele avantaje ale masinilor electrice. De asemenea, vine la un pret competitiv si poate ajunge la 240km/h fara a intampina probleme. Este, de altfel, in topul tehnologiei oferite de Nissan. LEAF este primul model european care ofera tehnologiile ProPILOT si ProPILOT Park, care sunt asemanatoare suitei autopilot de la Tesla. Acest nou model de la Nissan detine si e-Pedal, care pare sa fie cel mai avansat sistem de reglare a franarii. Este clar ca si datorita acestui aspect a crescut nota pentru Nissan, soferii considerand-ul un beneficiu major.
,,Mai mult decat un vehicul electric, LEAF este o experienta de conducere cu totul noua, conceputa pentru a oferi oamenilor incredere, conexiune si bucurie in reusita de a proteja mediul. LEAF este intruchiparea mobilitatii inteligente Nissan, ajutand la crearea unui viitor care sa uneasca puterea, unitatea si integritatea unui autovehicul inteligent”. A declarat Gareth Dunsmore, directorul de la Nissan – vehicule electrice. Totodata, acesta a mai explicat ca: ,, Pentru noi nu este o surpriza faptul ca Nissan LEAF este cel mai bine vandut vehicul electric din lume. Am dezvoltat oferta noastra in materie de vehicule electrice pe piata mai mult timp decat oricare alta marca si suntem mandri sa aducem o masina vizionara accesibila clientilor din intreaga Europa. In mai putin de 10 ani, am reusit sa transformam vehiculul electric intr-o realitate de piata in masa.”
Aceasta etapa, inclusiv in domeniul producatorilor de automobile, dovedeste inca odata interesul pentru un mediu mai curat. Aceasta viziune este imbratisata de catre cei care cred intr-un viitor mai increzator, interesant si conectat.